5 تفاوت بین مدیریت ساخت و مدیریت پروژه

تصمیم گیری در مورد نوع رهبری مورد نیاز در یک پروژه ساختمانی یک تصمیم بسیار مهم است. ما 5 تفاوت اصلی بین یک مدیر پروژه و مدیر ساخت را برای کمک به تصمیم گیری بهتر برای رهبری پروژه خود در این پست مشخص کرده ایم:

  1. مدیران ساخت، تنها بخش ساخت و ساز محصول را مدیریت می کنند. مدیران ساخت، کارشناس انجام اموری همچون برق، نجاری، لوله کشی و ساخت و ساز عمومی هستند. آنها عملیات روزمره را پیش از ساخت و ساز از طریق چک لیست پروژه کنترل می کنند. اساساً مدیر ساخت یک مدیر پروژه با یک حوزه خاص از دانش است.
  2. مدیر ساخت در مدیریت کارکنان خود در محل ساخت و ساز دخالت دارد. مدیر ساخت باید اطمینان حاصل کند که مواد به موقع تحویل داده می شوند، ابزار موجود و منابع به درستی اختصاص داده می شود.
  3. مدیر پروژه تمام جنبه های پروژه املاک و مستغلات را اجرا می کند. این شامل همه چیز از برنامه ریزی اولیه، انتخاب سایت و تجزیه و تحلیل، طراحی، تهیه، ساخت و ساز و مسایل فیزیکی است. از آنجا که مدیریت پروژه، مسئول بودجه و برنامه پروژه است، داشتن یک منبع مستقل می تواند مفید باشد. مدیریت پروژه از هر چیزی که برنامه زمان بندی پروژه را گسترش می دهد و بودجه پروژه را افزایش می دهد و قصد دارد این خطرات را کاهش دهد، آگاه است.
  4. مدیر پروژه در سر راس یک پروژه املاک و مستغلات است و بنابراین درک جامع از اهداف مشتری دارد. مدیر پروژه بسیار نزدیک با مشتری کار می کند تا درکی جامع از تمامی جنبه های پروژه املاک و مستغلات بدست آورد. مدیران پروژه بیش از دانستن نیاز مشتری از فضای فیزیکی خود، از مشتری اطلاعات می گیرند که نیازهای خاصی را درک کنند تا نتیجه نهایی دقیقا همان چیزی باشد که مشتری می خواهد.
  5. اختلاف اصلی سطح اقتدار است. مدیریت ساخت، تمام فعالیت های ساخت و ساز را تحت نظارت دارد. یک مدیر پروژه نیز یک مدیریت ساخت را نظارت می کند. مدیر پروژه مسئولیت بیشتری نسبت به پروژه دارد، زیرا او بیش از یک فرآیند ساخت و ساز را نظارت می کند، بنابراین، مدیر پروژه اغلب یک مدیر ساخت را نظارت می کند.