راهنمای مدیریت ریسک: ۵- درک سایر پیچیدگیها و ابهامات سازمان

در این پست، آخرین گام از پنج گام کلی راهنمای مدیریت ریسک توضیح داده می‌شود: گام پنجم: درک سایر پیچیدگی‌ها و ابهامات سازمان

مدیریت ریسک ساخت و ساز یک ورزش پرتماشاچی نیست. همه باید در مدیریت ریسک خوب با توجه به نقش خود در کسب و کار ساخت و ساز آگاه و سهیم باشند. به‌روزرسانی‌های ریسک و بررسی و بازبینی در مورد ریسک‌ها باید بخشی از ارتباطات در تمام سطوح باشد.

آیا به یاد دارید که چطور والدینتان با مهربانی، ولی قاطع در مورد اینکه توجه اتان به مسائل و مراقبت از خودتان باشد، سرتان نق می‌زدند؟ یادآوری‌های سازنده و منظم به شما کمک می‌کند تا کارها درست پیش بروند. ارتباط خود را در مورد ریسک‌ها و همچنین نکات و نقطه‌نظرات به سادگی حفظ کنید تا درک و یادآوری پیام شما در یادها سهل و ساده باشد.

مرحله تکمیلی: کاری کنید که ریسک به جای اینکه در مقابل شما باشد، در جهت منفعت شما باشد (کاری کنید که ریسک برای شما کار کند نه بر علیه شما). در اینجا یک موضوع واضح و در حقیقت امر بدیهی که وجود دارد این است که همه ریسک ساخت و ساز منفی نیست. اگر شما برای اولین بار از عهده انجام یک پروژه برای یک مشتری به خوبی برآیید، یک ریسک مثبت است (که خوب است!) و در این صورت از شما برای انجام پروژه دوم و پروژه‌های بعدی نیز درخواست خواهد شد. پروژه‌های تجاری ساخت و ساز در حال حاضر براساس BIARS (انگیزه متعادل و تسهیم ریسک) انجام می‌شوند. مشتری و پیمانکار (به عنوان مثال، صرفه‌جویی در هزینه پروژه) سود و زیان بالقوه سهیم هستند تا با افزایش انگیزه هر بخش، به موفقیت کار کمک کنند. خیلی از منابعی که برای اداره کردن ریسک‌های منفی به کار می‌روند، برای مدیریت ریسک مثبت هم قابل اعمال است. با انتخاب درست نرم‌افزار، منبع آموزشی و منبع مالی و غیره، شرکت شما نه تنها از موقعیت‌های سخت جان سالم بدر خواهد برد، بلکه آماده استفاده از فرصت‌های سودمند بیشتر کسب و کار نیز خواهید بود.

برای بهینه‌سازی مدیریت ریسک ساخت و سازتان آماده‌اید؟ این پنج مرحله به اضافه مرحله تکمیلی، روند مستحکم و قابل اطمینانی برای شناسایی، مدیریت و حتی کسب درآمد خارج از ریسک ساخت و ساز به شما می‌دهد. برای این که در جهت منفعت شما و شرکتتان عمل کنند، آنها را به کار ببندید. در مورد ریسک‌هایی که قبلاً به آنها فکر نکرده‌اید و حال پی برده‌اید که ممکن است به طور قابل توجهی کسب و کار ساخت و سازتان را تحت تأثیر قرار دهد، نترسید. حرف ما را گوش کنید؛ شما به مراتب بهتر می‌دانید که این قبیل ریسک‌ها همیشه وجود دارد و به توانایی خودتان در مدیریت صحیح آنها، چه مثبت و چه منفی، توجه داشته باشید.