مدیریت یکپارچه یعنی ...

یکپارچگی یعنی "افرادتان کارشان را درست انجام دهند، حتی اگر تحت نظارت نباشند". البته من تعریف دیگری دارم: "یکپارچگی یعنی افرادتان درست کار کنند، حتی اگر کار بی‌نهایت سخت باشد". به عبارت دیگر، افراد سختی‌ها را بخاطر شما و سازمان تحمل کنند. برای مدیریت یکپارچه به موارد زیر دقت کنید:

رو راست باشید: صداقت پایه و اساس مدیریت یکپارچه است. بزرگی می‌گوید: "مدیر باید بطور بیرحمانه‌ای صادق باشد. حتی ممکن است به پرسنلش بازخوردی دهد که انتظار شنیدنش را ندارند". با گذشت زمان نه چندان طولانی، صداقت باعث می‌شود اطرافیان شما، از جمله پرسنل، مشتریان و سهامداران، انتظارات واقعی و شفافی از شما پیدا کنند. البته گاهی اوقات ممکن است این رفتار منجر به ناراحت شدن اطرافیانتان شود، اما با گذشت زمان نه تنها رفتار شما برایشان ناراحت کننده نخواهد بود، بلکه صداقت شما را تحسین خواهند کرد.

مسئولیت‌پذیر باشید: زمانی که همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود، همه با هم خوبند. ولی کافیست مشکلی در پروژه پیش بیاید، و آنجاست که انگشت‌های اتهام دنبال مقصر می‌گردند. از این کار خودداری کنید. مدیریت یکپارچه یعنی مسئولیت عملکرد خود و تیمتان را بپذیرید، چه خوب باشد چه بد. بنابراین، هرگز به افراد به دید قایق نجات نگاه نکنید.

موفقیت را تقسیم کنید: حسی که بعد از موفقیت به انسان دست می‌دهد، قوی‌ترین نیروی محرکه برای ادامه راه است. بنابراین، سعی کنید این حس را با تیمتان تقسیم کنید. این حس در افرادتان ذخیره می‌شود و در مواقع ضروری و هنگام برخورد با موانع به کمکتان می‌آیند.